"Barangsiapa bertaqwa kepada Allah niscaya Dia akan membukakan jalan keluar baginya,dan Dia memberikannya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangkanya.Dan barang siapa bertawakal kepada Allah,niscaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya .Sesungguhnya Allah melaksanakan urusanNya.
Sungguh,Allah telah mengadakan ketentuan bagi setiap sesuatu" dlm Surah At Talaq ayat 2 dan 3

Thursday, August 25, 2011

Hati ke hati


setiap manusia tuh kan
Allah akan jadikan kita dengan 
berbagai-bagai cubaan dan dugaan

saat ini tetiba rasanya
macam down ar
rasa sdey ar
nak surrender lar
tapi tuh sebenarnya
dalam situasi berbelah bahagi
macam ni ar sepatutnya
kte lebih dekat dengan Allah

itulah kata-kata 
yang saya dengar dari
seorang ustazah yg comel pada pagi tadi  di TV3


dan baru baru ni
jugak saya ada follow
satu blog ni

he was a doctor
klo ta silap kat UK
orang Malaysia

he was fighting with leucemia
dan dalam blog tuh
dia ada story ar
pasal perjuangan dia
sampai ar
dia menghembuskan 
nafasnya yang terakhir
dalam usia yang muda

banyak memberi input kepada saya
sejak dari tuh
saya mula ar 
terpikir
apa tujuan saya menulis di blog

sebenarnya
dari dulu
antara sebab saya menulis
adalah untuk 
saya memberikan
kenangan dan perkongsian cerita saya
terutama buat teman teman
yang mengenali diri saya

klo satu hari
mungkin saya ditakdirkan
untuk menghadap Illahi 
dalam usia muda juga
mungkin blog saya ini
boleh dijadikan kenangan untuk mereka
mungkin

dan bukan mudah
nak menulis sebenarnya
antara benda yang saya belajar
ketika menjadi
penulis blog ni
huhuhu

tapi wat masa ini
adalah lebih kepada
memberi input berguna
untuk tujuan memberi peringatan
kepada para pembaca semua 

untuk yang akan
berlaku pada masa akan datang
masih tidak kita ketahui
wallahu a'lam

Lots a Luv from,me 














No comments: