"Barangsiapa bertaqwa kepada Allah niscaya Dia akan membukakan jalan keluar baginya,dan Dia memberikannya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangkanya.Dan barang siapa bertawakal kepada Allah,niscaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya .Sesungguhnya Allah melaksanakan urusanNya.
Sungguh,Allah telah mengadakan ketentuan bagi setiap sesuatu" dlm Surah At Talaq ayat 2 dan 3

Thursday, August 25, 2011

Hobi 爱好

post kali ni saya nak berkongsi
dengan para pembaca
ini adalah antara
hobi saya di
Beijing
mengumpul setem tahunan China

saya mengumpul setem
bermula pada tahun 2008
the year i fly to China
di dalam buku setem ni
China mempamerkan
antara events yang 
berlaku sepanjang tahun tuh

For example tahun 2008
adalah Olimpik di Beijing
jadi ada ar setem olimpik


tapi bukan setakat
acara sahaja yang dimuatkan
ada juga serba sedikit 
bangunan tradisional
China dan dibawah ni
adalah sebuah lokasi 
popular di Beijing
summer palace


Opera china
pun ada

 kerna tahun 2008
adalah tahun tikus
ada sedikit 
pasal kalendar lunar
berkisar mengenai tikuss


 White Horse Temple
di kawasan 
sama daerah ngan Shaolin Temple
kalo ta salah ar

 Summer palace
ketika 4 musim
 Setem mengenai
etnik minoriti China

ini buku setem 2009
merah mak ngah

 tokoh lama
perjuang China
 Ekspo Shanghai pon ada

 animasi
hasil lukisan
kanak-kanak
juga ada dimuatkan
didalam bentuk setem

 alat muzik tradisional China

ini sama dengan header blog saya
lokasi sama
di Hangzhou


diakhir setiap buku
akan ada lukisan
binatang yang ada untuk 
tahun lepas
sebab 2008 kan tikus

2010 sedang dalam proses
saya akan amik
setem tuh pada awal 2011
saya ta sabar menantinya
dan yang paling saya suka
adalah koleksi ini

 koleksi setem
Confucious


 setiap pages buku setem ni
akan dimuatkan
dengan syair
dan karya Confucious ni

 rumah Confucious
 disebelah kiri adalah tulisan lama cina
disebelah kanan dalam kotak tuh tulisan simplified
yang saya blaja sekarang
yang lama tuh akan kami belajar
dalam kelas Bhasa Cina Klasik
kiranya orang yang blaja jepun
bley faham ar 
sebab kanji mereka adalah tulisan lama Cina
da abes
sori ar
cam boring kan
tengok koleksi orang
sesetengah orang
akan berpendapat
bahawa hobi saya ni
membazir

saya jarang shopping
baju kat China
sebab baju kat china
takde saiz saya
hehhee
jadi saya 
ske spent sedikit duit saya
untuk kumpul setem ni

Untuk apa ae??
sebab saya rasa
terdapat banyak
nilai-nilai kecinaan didalamnya
saya berazam untuk kumpul sehingga saya abes blaja
supaya nanti bila
saya da tinggalkan China

dan saya rindu China
saya akan belek belek setem ini
huhuhuhu
setiap orang akan ada hobi tersendiri kan
各人有志
dan ini
adalah kisah hobi saya
anda pulak macam mana??
apakah hobi anda??
semoga setiap perkara kita 
lakukan bermanfaat
pesanan untuk diri saya ini jugak 

No comments: