"Barangsiapa bertaqwa kepada Allah niscaya Dia akan membukakan jalan keluar baginya,dan Dia memberikannya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangkanya.Dan barang siapa bertawakal kepada Allah,niscaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya .Sesungguhnya Allah melaksanakan urusanNya.
Sungguh,Allah telah mengadakan ketentuan bagi setiap sesuatu" dlm Surah At Talaq ayat 2 dan 3

Thursday, December 15, 2011

请安慰我

Dengan namaMu Ya Allah tempat untuk diriku kembali...


Sejak kebelakangan ini, saya sudah jarang meng-update blog saya..Mungkin faktor kekangan masa? Mungkin waktu saya itu telah saya luangkan untuk masa yang ta patut? MashaAllah ;( namun, saya masih ada lagi waktu membaca blog orang lain..antaranya Angels pakai gucci dan tadabbur engineer,urm ble baca blog mereka,urm hati ni memang sentiasa berkata, hasil penulisan saya pasti tidak dapat menandingi mereka..Respect saya pada mereka,walau sesibuk mana tapi still dapat meluangkan masa menulis di blog..dan saya? gagal untuk istiqamah..Kadang kala ada terpikir untuk berhenti menulis dan mungkin meng-privatekan blog saya..


Kenyataan yang pasti,sebab hasil penulisan saya yang ta brapa mana..entah banyak benda saya mengarut..dan kebanyakan hasil post saya tentang sesuatu yang membosankan..huhuhu..pernah saya ditanya pada satu hari..Shikin,ada ker orang membaca blog awak? urm,hati saya berbisik,"entahlah,macam takde jer ;)".
so starting from that day,i'm thinking to stop blogging for public..



Blogging actually satu hobi terluang saya.Yup saya seorang yang memerlukan sesuatu medium untuk meluahkan perasaan,sebab saban hari diri kadang kala penat, tension,gembira sedih dan terasa nak ketawa..dan melalui penulisan saya mereleasekan tension saya..from the beginning saya berfikir bahawa menulis sesuatu itu adalah sesuatu yang senang padahal kebenarannya ia sesuatu yang tidak senang .. dan itu sesuatu yang sangat pasti ...apatah lagi adakah penulisan saya boleh menyentuh hati para pembaca atau sekadar satu barang hiburan?


So Ya Allah help me, show me the way please..
Which way is the better for me..
请阿拉安慰着我

No comments: