"Barangsiapa bertaqwa kepada Allah niscaya Dia akan membukakan jalan keluar baginya,dan Dia memberikannya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangkanya.Dan barang siapa bertawakal kepada Allah,niscaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya .Sesungguhnya Allah melaksanakan urusanNya.
Sungguh,Allah telah mengadakan ketentuan bagi setiap sesuatu" dlm Surah At Talaq ayat 2 dan 3

Wednesday, November 2, 2011

ummiku

Assalamualaikum wbt....


asif buat pembaca sekalian,


saya meng-update post untuk satu jangka yang agak lama kot...
yup saya dalam mood exam skg ;(
tapi bukan itu yang mahu saya sharing sedikit buat masa ini, inshaAllah ada banyak perkara yang sangat ingin update, dengan izin Allah, inshaAllah kemungkinan selepas waktu exam ni...


cuma tetiba jari jemari ni gatal meng-update satu post
disebabkan malam semalam saya mendapat satu msg di ym
hehehe, saya ni mmg rajin invisble atau appear busy ;)

msg di ym dari seorang sahabat seperjuangan saya
mengenai 
luahan hati kecil "ummi" saya

walaupun ngah mood exam ni tetapi kerna "ummi"
saya bergegas melihat apa yang hendak dikatakan ummi saya

wah,ternyata katanya banyak meransang dan menganggu emosiku!
sungguh syahdu dan puitis katanya
untuk kami "anak-anaknya"

Jazakillah khairan khatira kerna Allah 
memberi satu ruang untuk diri kecil ini
tersedar dari jalan hidupnya

Jika sebelum ini 
diri sering sahaja hanyut 
tapi alhamdulillah kini
sedang berusaha menjadi
hamba Allah yang cuba untuk berjuang 
di jalan Allah

kerna kamilah pembantu jalan-jalan Allah
Allahlah yang memberi ruang untuk kami
bekasih sayang kernaNya

ternyata diri ini
mendamba dan merindu
kasih sayang itu

buat rakan seperjuangan sekalian
mari kita berusaha menjadi 
hamba Allah bak kata pakcik Hilal

dan khusus buat "ummi" dan kandungannya
semoga dibawah lindungan dan rahmah Allah selalu
kin sayang dan rindu "ummi” serta rakan-rakan seperjuangan yang lain
mari kita berusaha bersama-sama
sumanya kernaNya

biarkan setiap urat nadi didalam badan
mengalir kerana Mu Ya Allah






No comments: