"Barangsiapa bertaqwa kepada Allah niscaya Dia akan membukakan jalan keluar baginya,dan Dia memberikannya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangkanya.Dan barang siapa bertawakal kepada Allah,niscaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya .Sesungguhnya Allah melaksanakan urusanNya.
Sungguh,Allah telah mengadakan ketentuan bagi setiap sesuatu" dlm Surah At Talaq ayat 2 dan 3

Sunday, September 25, 2011

Hepi Besday Uni ke 70

Bismillahi rahman ni rahim

Alhamdulillah semalam uni saya
baru sahaja menyambut ulang tahunnya yang ke 70
jadi kali ini saya ingin mengambil
kesempatan utk bercerita
serba sedikit
mengenai uni saya ,我的母校

uni saya lebih dikenali sbg BEIWAI dalam bahasa cina 北外
atau BFSU dalam english
terletak di WeiGongXiao Haidian District
mempunyai 115 fakuliti
dan majoriti fakulti adalah bahasa
namun ada jugak menawarkan course
law, international buss, diplomacy dll

wat masa ni,
kami pelajar luar negara akan belajar di 东west
sebab bangunan fakulti kami disana
dan tinggal asrama di 西 east
dan dalam pembangunan sekarang adalah library uni
dan sebelah lagi bangunan besar di bahagian east
saya harap sangat dapat tengok lib dan bangunan ni
siap before saya graduate

dan alhamdulillah semalam
 kami antara pelajar 
yang terpilih untuk membuat persembahan
untuk sambutan uni ke 70
persembahan yg kteorg wat
last year waktu SICA
kami semua wat dikir barat version malay dan cina
dan rap lagu 中国话
dan menariknya
dapat pakai bju melayu hehehhe


















 kawan Algeria kteorg , Iman dan Rawiya

 tarian kipas
 sajak bahasa cina
Kak eton, fieza dan ahmad
马来西亚是好地方













No comments: