"Barangsiapa bertaqwa kepada Allah niscaya Dia akan membukakan jalan keluar baginya,dan Dia memberikannya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangkanya.Dan barang siapa bertawakal kepada Allah,niscaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya .Sesungguhnya Allah melaksanakan urusanNya.
Sungguh,Allah telah mengadakan ketentuan bagi setiap sesuatu" dlm Surah At Talaq ayat 2 dan 3

Wednesday, August 10, 2011

Love usrah, family and Allah



Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani


Buat sahabat sekalian,


Kisah ini memang datang dari lubuk hati saya sendiri. Saya sendiri tidak tahu kenapa hari ini bley come out with the idea untuk menulis perkara seperti ini.. Bagi saya, setelah banyak benda perkara terjadi, alhamdulillah saya rasa Allah still lg sayang dengan membawa saya kepadaNya..dengan lebih dekat..


Well, seperti insan biasa saya , seorang perempuan biasa sahaja, tidak cemerlang di bahagian akademik ke sukan.. saya berada di tengah-tengah atau mungkin saya tidak cemerlang langsung..hehehhe saya sendiri masih mencari kekuatan bagi diri saya..dimana logam saya? Sampai ke hari ini saya masih lagi mencari..


Waktu dulu-dulu, saya seperti perempuan biasa, tertarik dengan lelaki of course ar kan, takkan saya tertarik dengan perempuan plak..teringat waktu dulu, saya pernah melakukan kesalahan ternyata ble mengenang kembali saat-saat itu, dan apabila waktu tuh menyukai seseorang tetapi ternyata kita sahaja yang bertepuk sebelah tangan, memang memenatkan apatah lagi apabila cinta kita itu tidak kita sandarkan kepada Allah...


sangat menyedihkan kerana perkara itu tidak sepatutnya terjadi.. sepatutnya saya ini menjaga diri saya.. sepatutnya saya ta buat macam ni..dan pelbagai alasan dan keluhan sy namun, setelah seketika ternyata aturan Allah sangat bagus untuk hambaNya, saya tersedar.... 


saya dipertemukan dengan Allah secara tidak sengaja.. jika saya tidak dipertemukan denganNya, bagaimanakah keadaan saya sekarang.. mungkin lebih teruk dari sekarang.... Mencari cinta manusia memang penat lelah sakit hati sedih selalu rasa macam nak marah tetapi sekarang nih kalo kita mencari cinta Allah, walaupun payah, setelah kita temui cinta itu sangat nikmat, kita terasa sangat dilindungi...


sebab itu, kalo saya teringin merasa kasih sayang Allah, saya suka melihat alam kejadian ini.. rasa sangat tenang..sejuk mata memandang dan utk seketika saya lupa masalah saya....saya semakin merasakan Allah itu dekat semakin dekat...
saya bercerita ini bukanlah untuk membuka pekung didada menconteng arang ke muka sendiri, sebab tuh saya nasihatkan buat kawan-kawan yang masih belum terjebak, baik jangan terjebak.. kita sebagai perempuan sepatutnya menjaga dan memelihara diri kita..


Jika berbicara, tentang soal jodoh saya masih tidak mahu memberi komen, saya serahkan segalanya kepada Allah dan ibubapa... jika ada jodoh dan keizinan Allah, walimah jugak saya akhirnya.. tapi tuh ar smpai skg ada rasa macam takut perit dan serik skit ar ble berbicara tentang soal nih...


Tapi saya tidak pernah merasa bahawa segala yang Allah jadikan ini, sesuatu perkara yang tidak boleh saya terima sangat ar... actually segala yang terjadi banyak memberi pengajaran kepada diri saya sendiri tentang kealphaan saya.. macam firman Allah dalam surah Yunus ayat ke 92



"Maka pada hari ini, Kami biarkan engkau (hai Firaun) terlepas dengan badanmu (yang tidak bernyawa, daripada ditelan laut), untuk menjadi tanda bagi orang-orang yang di belakangmu (supaya mereka mengambil itibar). Dan (ingatlah) sesungguhnya kebanyakan manusia lalai daripada (memerhati dan memikirkan) tanda-tanda kekuasaan Kami!".


Allah meninggalkan jasad Firaun agar menjadi pelajaran kepada kita tetapi ramai yang tidak memerhatikan kekuasaan Allah..sama ar macam kita segala yang Allah telah takdirkan kepada kita, adalah untuk membawa kita berfikir kembali dan bermuhasabah.. supaya kita menjadi insan yang lebih baik..


Dan untuk sesiapa yang telah saya sakiti sepanjang perubahan saya ker atau dalam kisah silam sy, saya mintak maap sangat yer.. manusia melakukan kesalahan dan saya pon termasuk sekali


Jadi my aim sekarang adalah untuk mengubah diri saya.. lupakan sume benda yang da berlaku.. hehehhe.. wat masa sekarang saya sangat sayang my usrahmates, family dan Allah of course..


alamak, why i came out dengan post camne nih ae?? da ar bulan ramadhan..sori guys..

No comments: