"Barangsiapa bertaqwa kepada Allah niscaya Dia akan membukakan jalan keluar baginya,dan Dia memberikannya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangkanya.Dan barang siapa bertawakal kepada Allah,niscaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya .Sesungguhnya Allah melaksanakan urusanNya.
Sungguh,Allah telah mengadakan ketentuan bagi setiap sesuatu" dlm Surah At Talaq ayat 2 dan 3

Tuesday, February 14, 2012

Warkah Cinta Berbau Syurga

Novel yang telah saya beli setahun lalu baru sekarang sempat dihabiskan tengahari semalam.. ternyata penulisan A.Ubaidillah Alias bukan calang-calang.. coretannya begitu mengamit perasaan, pengisian novel mengenai dakwah,cinta dan Islam banyak mengajar saya membuka mata lebih luas memandang Islam itu bagaimana keadaannya yang sebenar.. jika dahulu kegilaan saya terhadap novel Ayat-ayat cinta atau Ketika Cinta Bertasbih karangan Habiburahman, kini penulis di Malaysia pun tidak kurang hebatnya.. bagi peminat novel Islamik, anda perlu dapatkan Warkah Cinta Berbau Syurga..banyak yang saya pelajari esp banyak sangat tips yang menarik^^, utk seorang daie,akh mahupun ikh.. sorry ta berani nak dikongsikan bersama, korang kne carik sendiri maksud tersirat disebalik novel nih.. thumbs up..5bintang dari saya ;) hehe and next misi adalah membaca karangan Hamka 《Tengelamnya Kapal Van de Wijck》, penulisan Syed Qutb dan Ust Amal..hohohoho 加油! dan artikel Hakikat Kematian yang dijanjikan ..

No comments: