"Barangsiapa bertaqwa kepada Allah niscaya Dia akan membukakan jalan keluar baginya,dan Dia memberikannya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangkanya.Dan barang siapa bertawakal kepada Allah,niscaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya .Sesungguhnya Allah melaksanakan urusanNya.
Sungguh,Allah telah mengadakan ketentuan bagi setiap sesuatu" dlm Surah At Talaq ayat 2 dan 3

Friday, July 29, 2011

kesumanya ada khilaf

Assalamualaikum buat para pembaca sekalian

Jazakkallah khairan khatira, terima kasih  dan xiexie buat para pembaca yang still setia menjenguk ke blog saya biarpun da lama saya ta post..hampir sebulan mungkin?? sekadar sharing, alhamdulillah saya baru balik sahaja berjalan ke New Zealand dan Australia, hampir sebulan mungkin di negara orang lain, macam macam saya dapat. InshaAllah nanti saya sharing yer selepas post Cheng De dan Inner Mongolia yang saya janjikan arituh....

Cuma pada hari ini, saya nak berborak pasal apa yer??
Hurm ta tahu ar , samaa ada topik ni topik panas dan berbangkit tapi percayalah tidaklah berniat melukakan hati sesiapa pun tau...

Cuma saya hanya hendak menjawab persoalan yang telah dikemukan kepada saya satu ketika dahulu
mengenai cara penampilan saya...
Jika kalian semua mengikuti perkembangan blog saya dari awal hingga kini, mungkin anda akan terpikir sesuatu iaitu mengenai perubahan diri saya...

Pernah ketika dahulu, saya berbicara mengenai soal tudung..bahkan jika saya membaca kembali apa yang telah saya katakan didalam post dahulu mengenai gadis yang melabuhkan tudungnya...hehehe saya pon cam ta percaya..Ia pun telah terjadi kepada saya... saya kini dan dahulu adalah sedikit berbeza, tapi tidaklah hendak berkata yang pakai tudung labuh sedikit baik sangat, setiap insan pasti akan ada kekurangan...Mohon doakan agar diri saya berterusan seperti ini...

Alamak ta masuk cerita lagi nih, ada ar satu hari ini seseorang telah bertanya kepada saya ... kenapa tetiba pakai tudung macam nih?? Tidak berapa ikut fashion ar kalo camni...
Dan ketika itu, saya rasa saya menjawab kerna saya rasa saya lebih selamat jika begini, serius saya katakan kernaNya yang mengetuk pintu hati saya, maka disitulah tautan kasih antara saya dan Dia bermula..dan ketika  Dia berusaha menunjukkan jalanNya, saya tetiba rasa hiba sangat, mengenang kembali masa dahulu 21tahun yang telah terbazir begitu sahaja...

Dan kerna itulah saya berusaha untuk berubah dari segi penampilan... dan kadang kala kita boleh melihat ramai sisters yang pakai tudung sedikit labuh akan selalu memakai kain...antara persoalan yang pernah dituju kepada saya jugak... memang suka sangat ker pakai kain??

Ada kawan saya beranggapan bahawa dengan memakai kain akan menampakkan keayuan diri kita.. nauzubillah, mintak dijauhkan bukan itu tujuannya..Klo dari pendapat saya sendiri, saya lebih selesa memakai kain dan bukan tujuan merasa diri terlebih ayu dan baik..seyies ini bukan tujuannya...

Ada pihak akan mengatakan sebab kalo seluar tuh cam ikut lelaki dan zaman kini, terdapat berbagai fashion seluar yang sedikit ketat dari kebiasaan .. mungkin ada yang berpendapat begitu..tapi sebenarnya tidak kisah kan? apa yang kita pakai, sebab yang paling penting bagaimana persiapan kita kepada Allah ... tidak kisahlah kita bagaimana rupa sekalipun..kita adalah hambaNya.. somehow and someday kita akan kembali kepadaNya..

sori ar klo terkasar bahasa, saya takde niat pon ;(
cuma sekadar pendapat saya.. asif~

No comments: