"Barangsiapa bertaqwa kepada Allah niscaya Dia akan membukakan jalan keluar baginya,dan Dia memberikannya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangkanya.Dan barang siapa bertawakal kepada Allah,niscaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya .Sesungguhnya Allah melaksanakan urusanNya.
Sungguh,Allah telah mengadakan ketentuan bagi setiap sesuatu" dlm Surah At Talaq ayat 2 dan 3

Saturday, April 30, 2011

Mencintaimu Lillahi Taala


Sahabat tatkala aku sendirian
engkau sentiasa disisi 
memberi dorongan
untuk terus maju ke hadapan

Sahabat tatkala aku sakit
menangis tatkala terluka perit
engkau datang memberi rawatan
kata-katamu memberi peransangan

Sahabat, tatkala aku menangis
jatuh tersungkur
engkau hadir menghulurkan tangan
menyapa ak supaya
bangkit kembali bangun

Sahabat, tatkala aku penat
berlari dan bergerak
engkau datang bagai cahaya
menyinari aku kembali
memberi aku infiniti momentum tenaga

Sahabat, tatkala aku berjaya
engkau teteskan air mata 
kegembiran
sejuta ucapan tahniah
atas kejayaan diriku

Sahabat, tatkala aku jauh hanyut
engkau datang memberi peringatan
mengejutkan aku dari lenaan
supaya kembali ke pangkal jalan

Sahabat , engkau memang sahabatku
buat selama-lamanya
kerna kecintaan persahabatan kita
adalah kerna Lillahi Taala

Sahabatku, semoga
Allah akan menempatkan
engkau dan aku di kalangan orang yang beriman
dihiasi pakaian cahaya 
meskipun kita bukanlah para syuhada dan 
bukan golongan para nabi

Namun ini adalah kerna
engkau dan aku mencintai 
di antara satu sama lain
Lillahi Taala

Ya Allah satukanlah hati kami ini
di jalanMu, hiasilah diri kami ini
dengan cahaya RabbaniMu yang tidak
pernah kunjung malap, dan hidup suburkan 
hati ini dengan makrifat (pengetahuan ) tentangMu
Sayang sahabat sahabatku sekalian^^

Redhailah kami Ya Allah
nukilan: hambayangdamabaRedhaMu
khusus buat antuna sekalian
jauh antuna di mata namun sentiasa dekat di hati ana

No comments: