"Barangsiapa bertaqwa kepada Allah niscaya Dia akan membukakan jalan keluar baginya,dan Dia memberikannya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangkanya.Dan barang siapa bertawakal kepada Allah,niscaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya .Sesungguhnya Allah melaksanakan urusanNya.
Sungguh,Allah telah mengadakan ketentuan bagi setiap sesuatu" dlm Surah At Talaq ayat 2 dan 3

Wednesday, October 24, 2012

青岛

Bismillah,
ta sempat nak tulis pasal Hunan sebab baru lepas exam, presentation dan malam nih plak akan bertolak ke Inner Mongolia untuk merasai suasana Hari Qorban di sana pulak .jadi hanya sempat update skit pasal tempat yang dilawati awal tahun nih kalo ta salah. Qingdao ke akhir tahun lepas dah lupa plak.. ;)

Qingdao merupakan bekas penaklukan Perancis kalo ta salah jadi arak kat sini dapat pengaruh western dan sangat2 popular di China, arak Tsingdao. jadi struktur bangunan pun dapat pengaruh but then takley kalahkan Shanghai yg lagi moden. Suasana Qingdao best, ta sesejuk beijing tapi baru-baru kalo ta silap, Qingdao ada terkena tempias angin taufan yg kuat waktu bulan 7 arituh....
lupa Qingdao pernah menjadi lokasi penting untuk revolusi china swaktu pada tahun sekitar 1918-1919's. Lupa lak, beijing kan jauh dari laut dan kawasan berair tetapi qingdao adalah dekat sangat dengan air, jadi ptt ar tempias taufan arituh kne.

青岛,世界性区域贸易中心,东北亚国际航运中心,国际滨海旅游度假胜地,国际著名港口城市,国家历史文化名城,中国优秀旅游城市,国家园林城市



















No comments: