"Barangsiapa bertaqwa kepada Allah niscaya Dia akan membukakan jalan keluar baginya,dan Dia memberikannya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangkanya.Dan barang siapa bertawakal kepada Allah,niscaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya .Sesungguhnya Allah melaksanakan urusanNya.
Sungguh,Allah telah mengadakan ketentuan bagi setiap sesuatu" dlm Surah At Talaq ayat 2 dan 3

Sunday, December 30, 2012

qada' untuk Hunan

Bismillah ar Rahman ar Raheem

Qada' Post untuk HuNan 湖南
dengan penuh rasa cinta terhadapa keindahan ciptaan Allah disana...
urm.. kalo teringat Hunan nih
teringat yang betapa excitedddnya saya menelefon Bunda
bercerita tentang kecantikan ciptaan Allah disana,
dan angan-angan mat jenin saya nak bawak family saya ke sana
actually suma tempat yang saya pergi saya janji camtuh.... eheee inshaAllah
dan macam biasa bunda saya letih mendengar saya cakap tanpa henti,
urrmmm memang salah satu sifat saya BERCAKAPtanpaHENTI dan LAJUmacamKILAT!!
noktah!
bunda mesti slalu pesan, akak cakap perlahan skit, orang ta paham!
huhuhhu mak! sampai ati tapi apapun tahu mak cakap untuk kebaikan so
sekarang bear in mind! huhuhuhu...
lupa lak kat Hunan nih saya ada cenderamata,
sorang pakcik nih boleh mereka sajak based dari nama cina kita, mashaAllah
i love it!!!
urm aseef post Hunan kali nih lebih banyak gambar dari tsaqqofah (ilmu)
huhuhuhu
dah lama ta menulis jadi agak berkarat 
urm.... aseef jiddan!
jadi selamat menikmati permandangan Hunan dengan ciri-ciri orang yang berakal
kerana sesungguhnya menurut kata-kata yang paling super SAIYA
"Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, dan pergantian malam dan siang
terdapat tanda-tanda (kebesaran Allah)bagi orang yang berakal.(yaitu) orang-orang yang mengingati Allah sambil berdiri duduk, atau dalam keadaan berbaring,dan mereka memikirkan tentang penciptaan langit dan bumi (seraya berkata), "Ya Tuhan kami, tidaklah Engkau menciptakan semua ini sia-sia; Mahasuci Engkau, lindungilah kami dari azab neraka."
(alQuran , ali Imran 3:190-191)




















urm pose "maut" bersama kawan-kawan baik,
hati-hati ya, bimbang jatuh dong!


urm Cikgu tesis, cikgu Tatabahasa Cina plus cikgu Kelas, 杨老师










 atok,kin nak satu!!


ukhuwwah yang telah terkunci, Aseef hanya seiapa yang tahu CODE sahaja boleh memasukinya

No comments: