"Barangsiapa bertaqwa kepada Allah niscaya Dia akan membukakan jalan keluar baginya,dan Dia memberikannya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangkanya.Dan barang siapa bertawakal kepada Allah,niscaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya .Sesungguhnya Allah melaksanakan urusanNya.
Sungguh,Allah telah mengadakan ketentuan bagi setiap sesuatu" dlm Surah At Talaq ayat 2 dan 3

Thursday, June 3, 2010

天坛 (tiantan)






天坛
施安

昨天我和朋友们还有三位老师去天坛了。我们在学校体育管前集合,但是我迟到了。我们做学校的汽车大概四十分钟后到了天坛。到了天坛后,每个同学们都很忙着照相。天坛是北京的有名的名胜古迹,还是世界文化贵产。我了解到天坛比故宫三倍。我最喜欢天天里面的地 方是祈年殿(The Hall of Prayer for Good Harvests )我对祈年殿的建筑很感兴趣。祈年殿是中国式建筑,各种各样的颜色柱子上有很多条龙。给人的印象很深。在天坛,我们好像回到了古代的中国。天坛的风景非常好看。虽然当天来的人比较多,但是我和同学们都非常高兴地玩儿着。来天坛参观,我更了解了中国的历史,非常有意思。

No comments: